fbpx

Reklamációs rendelkezések

Összefoglaljuk Neked röviden a lentebb olvasható jogi dumát:

Amennyiben árut vagy szolgáltatást rendelsz az okosoraoutlet.hu-ról, rendeléseddel egyúttal elfogadod az okosoraoutlet.hu oldalán lévő reklamációs és általános szerződési feltételeket.

Bármely reklamáció esetén, annak olajozott menete végett minden szükséges információt meg kell ossz az Okosóra Outlettel, illetve fel kell venned a kapcsolatot az ügyfélszolgálattal. Így kerülhető el a reklamációs idő megnövekedése.

I. Általános rendelkezések

Az alábbi reklamáció kódex szerves részét képezi az Eladó fél által meghatározott Általános Üzleti és Szerződési Feltételeknek – Eladó fél: Okosóra Outlet. Adószám: , Iroda:, a Prágai Városi Bíróság Cégbíróságán került bejegyzésre, okiratszám: továbbiakban (“Eladó” vagy “Okosóra Outlet”) – és az Okosóra Outlet a Az Okosóra Outlet reklamációs rendelkezései ben leírja az Okosóra Outlettől vásárolt termékekre vonatkozó reklamáció folyamatát.

A vásárló mielőtt rendelést adna le az Okosóra Outletnél köteles megismerni Az Okosóra Outlet reklamációs rendelkezései és az Általános Szerződési Feltételek dokumentumok tartalmát. A vásárló elfogadja, hogy a reklamáció ügyintézéséhez köteles az Okosóra Outlet részére minden szükséges információt rendelkezésre bocsátani, és minden segítséget megadni, és az Okosóra Outlettel együttműködni; máskülönben a reklamáció ügyintézésének az ideje elhúzódik a vásárló hibájából kifolyólag, mivelhogy nem működött együtt az Okosóra Outlettel és nem adta meg a szükséges segítséget.

A vásárló a vásárlás megtételével és a megvásárolt termék átvételével jelzi, hogy  egyetért jelen Az Okosóra Outlet reklamációs rendelkezései tartalmával.

Az itt meghatározott feltételek kipótolják az Általános Szerződési Feltételek kondícióit és feltételeit. Ha a megfelelő feltétel vagy kondíció nincs meghatározva Az Okosóra Outlet reklamációs rendelkezéseiben, akkor a szóban forgó kondíció vagy feltétel az Általános Szerződési Feltételek részeiben található meg. Ha a szóban forgó kondíció és feltétel az Általános Szerződési Feltételek részeiben nem szerepelnek, akkor a vonatkozó törvények a mérvadók.

Amennyiben a megvásárolt vagy elfogadott szolgáltatások közül bármilyen karbantartásra vonatkozó reklamáció érkezik, akkor a szóban forgó szolgáltatás esetében az Általános Szerződési Feltételek válnak irányadóvá.

Az Okosóra Outlet vállalja, hogy hibamentes és a törvényi előírásoknak megfelelő terméket értékesít. A termék megfelel a gyártó/eladó/reklámjaiban rögzítetteknek. A terméket csak azokra a célokra használható, amelyekre az készült, amelyekre az alkalmas.

Ha vállalkozó vagy és a cég nevére vetted a terméket, úgy más garanciális időszak vonatkozik rád (viszont ez csak akkor, ha a vett terméken nincs egy ettől eltérő időpont feltüntetve.

A garancia idejét a számlán tüntetjük és a garancia a vásárlás napjától számított megfelelő számú hónap lejárta utánig érvényes. Amennyiben az Okosóra Outlet csereterméket biztosít, a garanciális idő az új termék kézbesítésétől kezdődik.

II. Termék minőségével kapcsolatos reklamáció

A garanciális bejelentés megtétele az Okosóra Outlet által kibocsátott a megvásárolt termék vásárlási dokumentuma (számla) ellenében lehetséges. A garancia érvényesítéséhez elég a számlaszám megadása.

Ez a dokumentum (számla) tartalmazza az összes lényeges jogszabály által előírt és a reklamációkra vonatkozó lényeges információt (a termék nevét, a garancia idejét, az árat, a mennyiséget és a sorozatszámot).

Ha a kiállított garancia megkívánja, az Okosóra Outlet a garanciára vonatkozó bizonyítványban részletezi a tartalmat, az alkalmazás körét, időtartamát és a reklamáció menetét. A garanciára vonatkozó bizonyítványban az Okosóra Outlet kimondja, hogy a vásárlónak joga van a szóban forgó termék megvásárlásához és ez nincs hatással a garancia esetleges reklamációjára.

  1. Időtartam

    A reklamáció gyakorlásának az időtartama akkor kezdődik, amikor a vásárló átveszi a terméket.
    Az időszak 12 hónapig tart
    A vásárlók-vállalkozók részére eltérő garanciális időszak kerül meghatározásra; kivéve, ha a szóban forgó terméken kifejezetten más garanciális időszak van feltüntetve. Az ilyen termékek a következő módon vannak felcímkézve.
    A garanciális reklamáció időtartamának kiszámítása azon a napon ér véget, amikor a vásárlás napjától számított megfelelő számú hónap lejár.
    A garanciális reklamáció időtartama hónapokban kifejezve minden termékre vonatkozólag az Eladó webáruházában kerül kikötésre és a vásárlási dokumentumban világosan fel van tüntetve.
    Ha a meghatározott időszak lejár, az alatt a vevőtől nem érkezett reklamáció, akkor a mindenkori termékfelelősségi jog megszűnik.
    Ha a reklamációt az Okosóra Outlet jóváhagyta, és csereterméket biztosít a hibás termék helyett, akkor a garanciális reklamáció időtartama a cseretermék kiszállításának időpontjától számítandó.
    Az Okosóra Outlet vállalja, hogy hibamentes és a törvényi előírásoknak megfelelő terméket értékesít. A termék megfelel a gyártó/eladó/reklámjaiban rögzítetteknek. A terméket csak azokra a célokra használható, amelyekre az készült, amelyekre az alkalmas.
  2. Minőség kézhezvételkorAz Eladó köteles a vásárlónak a termék átvételekor hiba mentes terméket adni. Különösen, az Eladó köteles a vásárlónak a termékek átvételének pillanatában a következő pontokat teljesíteni:• A termék jellemzői a felek által elfogadásra kerültek vagy (ha nem születik megállapodás) a termék jellemzői az Eladó vagy a gyártó által kerülnek meghatározásra vagy a vásárló által hivatkozással a termék jellemzőire és a kapcsolódó reklámra.• A termékeket az Eladó által meghatározott célokra lehet felhasználni, olyan célokra amelyekre az effajta termékek általában használandóak.
    • A termékek a megrendelt és kifizetett mennyiségben, méretben vagy súlyban kerülnek átadásra.
    • A termékek megfelelnek a törvényi előírásoknak.Ha a termék az átvétel napjától számított 6 hónapon belül meghibásodik, akkor a termék az átvételkor is hibás lehetett, kivéve, ha az Eladó ezt másként nem bizonyítja.
  3. Szerződéses garancia
    A jogi szabályozásban szereplő garancia időtartama (24 hónap) alatt, az Okosóra Outlet ingyenes karbantartást ajánlhat fel egy bizonyos időszakra. Az ilyen karbantartás jelen Az Okosóra Outlet reklamációs rendelkezései alapján kerül meghatározásra, nevezetesen a VII. bekezdés alapján (Ingyenes karbantartás).

III. Garanciára vonatkozó feltételek

  1. Minőség-ellenőrzés

    Amikor a szállítmányozó cég átadja a termékeket, a vásárlónak alaposan és megfelelően ellenőriznie kell a kiszállítást (a csomagok számát, a csomagok sértetlenségét, csomag céglogós szigetelőszalagjának sértetlenségét) és a szállítólevél tartalmát.
    Azon a napon, amikor a termékek átvételre kerülnek, a termékek teljességét a vásárlónak le kell ellenőriznie; különösen, minden kiszállított alkatrészre.
    A termékek a szállítmányozó által történő kiszállításakor esetlegesen előforduló  bármilyen inkompatibilitást vagy összeférhetetlenséget azonnal jelenteni kell az Eladónak, és ezt fel kell tüntetni a szállítólevélen, amikor is a vásárlónak lehetősége van a kiszállítás és a termék átvételének a megtagadására. Bármilyen inkompatibilitás történik, azt azonnal jelenteni kell a következő e-mailcímen: info@okosoraoutlet.hu vagy az itt található kapcsolati űrlapon keresztül. Emellett, az Okosóra Outlet azt ajánlja, hogy a csomagban keletkezett esetleges  hibáról, sérülésről a vásárló készítsen fényképet, amelyet mellékletként a reklamáció mellé küldjön meg.
    A garancia reklamációjára vonatkozó törvényes határidőt ez a rész nem érinti. Minden hiányos szállításból vagy sérült csomagolásból származó reklamáció nem korlátozza a vásárló jogait, hogy a reklamációhoz való jogát érvényesítse.
  2. Reklamáció

    A garanciális problémákra vonatkozó bejelentés megtehető írásban (e-mail) az ügyfélszolgálat felé. Amennyiben a termék mérete azt megengedi, a vásárló postai úton elküldheti a terméket a vevőszolgálat címére (Okos Élet Kft. 2750 Nagykőrös, Gábor Áron utca 3).
    A visszaszállításnak tartalmaznia kell a megreklamált termékeket (beleértve az alkatrészeket és a tartozékokat); ezenkívül az Okosóra Outlet azt ajánlja, hogy a vásárló mellékelje a vásárlási dokumentumot vagy egyéb a vásárlást bizonyító dokumentumot, ami szerint a garanciális reklamáció érvényesíthető, egy részletes leírást a hibákról, sérülésekről és elegendő mennyiségű elérhetőséget, (a küldő fél címét és telefonszámát) így a termékhiba azonnal azonosíthatóvá válik.
    Az Okosóra Outlet javasolni fogja a reklamáció megoldásának módját (javítás, csere vagy pénzvisszafizetés).
    A vásárló kap egy dokumentumot az Okosóra Outlettől, ami tartalmazza a reklamáció dátumát, a reklamáció tárgyát, és a kiválasztott reklamáció rendezési módot. Ezt a dokumentumot a vásárló e-mailben fogja megkapni, amint a termékek megérkeztek az Okosóra Outlethez.
    A vásárló tudomásul veszi, hogy ha a reklamált termékek a tartozékokkal és kiegészítőkkel együtt nem kerülnek vissza az Eladóhoz, a vásárló – ha elállt a szerződéstől – a hiányzó tartozékok és kiegészítők árának levonásával a fennmaradó összeget fogja visszatéríteni.
  3. KompatibilitásA vásárolt termékek tartozékainak más tartozékokkal történő helyettesítését nem hagyja jóvá az Okosóra Outlet, ha a gyártók és termékek beszállítói nem garantálják a kompatibilitást; és szoftver applikációk kompatibilitását, amely funkciók előzetesen nem voltak írásos formában a vásárló által megrendelve; és a szóban forgó termékekről az Okosóra Outlet kimondja, hogy nem kompatibilisek.
    Ugyanez vonatkozik a szoftverekre és az egyéni szoftver verziókra. Viszont némely szoftver verzióknál ki lett nyilvánítva a kompatibilitás, de ez nem vonatkozik automatikusan a későbbi és/vagy a korábbi szoftver verziókra.
  4. KorlátozásokHa a védőfólia pecsétje, az információs matrica vagy a sorozatszám megsérül, a vásárló kockáztatja, hogy a reklamációját az Okosóra Outlet elutasítja; kivéve, ha a szóban forgó termék a természetes elhasználódás során sérült. A pecsét és a sorozatszám a termék részét képezi, és mint ilyen nem korlátozza a vásárlót a termék használatában vagy kezelésében, mint amire a terméket amúgy is tervezték.
    A garancia továbbá nem vonatkozik a következő okokból/tevékenységekből származó sérülésekre (de csak akkor, ha az ilyen tevékenység nem megszokott, és az ilyen tevékenységet a mellékelt használati utasítás nem tiltja):
    a. mechanikai sérülés;
    b. túlfeszültség (láthatóan égett alkatrészek vagy nyomtatott áramkörök) kivéve normál eltérések;
    c. a termék használatának a feltételei (hőmérséklet, por, nedvesség, kémiai vagy mechanikai kondíciók) az Eladó vagy a gyártó által nem voltak közvetlenül meghatározva;
    d. szakszerűtlen telepítés, használat, működtetés vagy hanyag karbantartás;
    e. PC vírus (a termék vagy a termék részei sérültek);
    f. szoftverhiba illegális licenszhasználat miatt; vagy jogosulatlan szoftver és eszközhasználat;
    g. túlhasználat, vagy a vonatkozó dokumentumokban feltüntetett felhasználási feltételeknek nem megfelelően történő használat vagy az általános használattól eltérő használat;
    h. nem minősített beavatkozás vagy paraméter beállítás;
    i. a beállítás a vásárló által történt meg (festés, hajlítás, stb.);
    j. helytelen BIOS vagy firmware frissítés;
    k. természeti erők vagy vis major miatt;
    l. helytelen vagy hibás szoftver használata miatt; és
    m. helytelen vagy az eredeti eszközöktől eltérő eszközök használata; ha az nem a termék használatára vonatkozik és annak a használatát a használati utasítás nem tiltja;
    n. vízkár, kivéve ha az eszközt kifejezetten arra alkalmasnak hirdeti az Eladó.
    Ezek a korlátozások nem vonatkoznak azokra az esetekre, amikor a termékek jellemzői összeütközésbe kerülnek a fenti okok valamelyikével, amelyekben a vásárló és az Okosóra Outlet megegyezett vagy azt az Eladó kijelentette; vagy olyan esetekben, amikor a termék szokásos használatából keletkezik a hiba.
    A vásárolt szoftver garanciája csak a termék fizikai olvashatóságának megléte (a termék nem sérülhet, nem karcolódhat stb.) esetén érvénye. A vásárló a szoftver használatára jogosult felhasználóvá válik, és elfogadja a szoftvergyártó licenszfeltételeit, amint a védő emelek (védőfólia, védőpecsét, boríték stb.) eltávolításra kerültek vagy a digitális verzió letöltésre került. Ez nem vonatkozik a vásárlási megállapodással történő konfliktusra (a következő részekre tekintettel).
  5. Tesztek

    A megreklamált termék ellenőrzése csak a vásárló által meghatározott hibára terjed ki (ahogy az a reklamációs űrlapon meg lett határozva vagy a szóban forgó hiba a csatolmányban szereplő hibarészletező lapon fel van tüntetve). Az Okosóra Outlet azt ajánlja, hogy a hibát írásban adja le a vásárló, beleértve az elektronikus űrlapot is.
    Ha a kérelmet elutasítják, és a vásárló egyetért a termékek megjavításának opciójával, a vásárló a márkaszerviz által az árlistában meghatározott összeget a márkaszerviz részére kifizetni köteles.
    A vásárló tudomásul veszi, hogy a javításokat nem közvetlenül az Okosóra Outlet végzi el, hanem az Okosóra Outlet szervizekkel működik együtt, kiadja ezeknek a termékeket megjavításra vagy kommunikál szervizekkel a javításról, a szállításról stb. Az Okosóra Outlet nem vállal felelősséget a vevő számára megrendelt javításokért.
    Mielőtt a termék javításra kerülne, a vásárló felet tájékoztatni kell a javításhoz szükséges költségről és időről, és a javítás nem történhet meg több, mint 60 nappal később a terméknek az Okosóra Outlet által történő átvételét követő naptól számítva. A termék csak akkor kerül megjavításra, ha a vásárló fél kifejezetten egyetért ezzel (illetve csak a szerviz megállapodás végrehajtása alapján) miután a vásárló fél megkapta a szükséges információkat az előző mondatban leírtak szerint.
    Ha a reklamációt elutasították, a vásárló elismeri, hogy az Okosóra Outlet jogosult a vásárlónak kiszámlázni a márkaszerviz által a szóban forgó termékre vonatkozólag a meghatározott költséget a hiba diagnosztizálására és a termék visszaszállítására a márkaszerviz által meghatározott költségben.
  6. Biztonsági mentésAmikor a vásárló a garanciára vonatkozólag reklamál vagy PC-t vagy biztonsági mentés eszközének a javítására vonatkozólag ad le reklamációt, a vásárlónak be kell állítania a szükséges biztonsági adatmentést, hogy elkerülhető és megelőzhető legyen az adatokkal történő esetleges visszaélés. Az Okosóra Outlet nem vállal felelősséget semmilyen a személyi számítógépben vagy egyéb adatmentésre alkalmas eszközben történő adatveszteségért, sérülésért vagy egyéb visszaélésért.
    Az adatmentésre alkalmas eszköz hajlamosak a meghibásodásra. Az Okosóra Outlet ezúton értesíti a vásárlót erről a tényről, és azt ajánlja a vásárlónak, hogy az adatait rendszeresen mentse el és tárolja azokat a megfelelő eszközön (DVD, Cloud, stb.). A garanciát ez a rész nem érinti.
    A vásárló tudomásul veszi, hogy – ha, a reklamáció részeként a hibás adatmentésre alkalmas eszköz le lett cserélve – az eredeti készülék nem kerül visszaszállításra.
  7. Elutasított termékekA. Piszkos termékek
    A garanciális reklamáció során az Okosóra Outletnek jogában áll, hogy elutasítsa azokat a termékeket és/vagy alkatrészeket/kiegészítőket, amelyek piszkosak vagy nem felelnek meg az alapvető higiéniás követelményeknek.
    B. Biztonság
    A termék garanciájára vonatkozó reklamáció idején, ha a termék hagyományos vagy egyéb jelszóval vagy más védelemmel van ellátva, a vásárló köteles a védelmet feloldani  vagy a mellékelt hibaleírásban a jelszót megadni; máskülönben az Okosóra Outletnek jogában áll elutasítani a reklamációra leadott termékeket. Ugyanez vonatkozik a BIOS vagy firmware termékekre vagy a szóban forgó készülék tárhelyre. A teljes hozzáférési jogosultság nélkül a készülék nem javítható meg vagy a hiba diagnosztizálása nem történhet meg, és a reklamáció nem érvényesíthető, amíg a vásárló nem teljesíti a jelen vonatkozó követelményeket.
    Ha a termék aktív lopásgátló védelemmel van ellátva (pl.: Apple Find my iPhone, iPodtouch, MacBook, Intel anti-theft, stb.), ezt a szolgáltatást a vásárlónak ki kell kapcsolni, mielőtt a terméket reklamációra elküldené; máskülönben az Okosóra Outletnek jogában áll, hogy a reklamálandó terméket elutasítsa, és a reklamáció ügyintézése csak akkor kezdődhet el, amint a vásárló megfelel az itt részletezett követelményeknek.
  8. AlapbeállításokA vásárlót ezúton értesítjük, hogy a termék reklamációjának megtétele előtt a termék beállításait vissza kell állítani az alapbeállításokra (a kibővített vagy lecserélt memória, PC és notebook esetében merevlemez és SSD). Az Eladó nem vállal felelősséget ezekért az alkatrészekért, különösen ha ezek nem voltak feltüntetve a reklamációban.
    Az eredeti alkatrészeket meg kell tartani, hogy a jövőben a garanciára vonatkozó reklamáció érvényesíthető legyen, és a vásárlási szerződés megszűntethető legyen.
  9. LCD kijelzők Mivel az LCD kijelző pixelszáma adott, pixel veszteség (hiba) nem lehet megakadályozni a felhasznált technológia miatt. Ezért az ISO szabvány (ISO 13406-2) 4 minőségre alapuló csoportosítást határoz meg; minden csoportban a maximális megengedett hibás pixel szám vagy pixel terület meghatározással. A pixel terület (cluster) 5×5 pixel méretű négyzet. Eltérő rendelkezés hiányában az Okosóra Outlet által kínált termékek 2. osztályba sorolandóak.
    Hibás pixel:
    • 1. Típus – a “forró” pixel (fehér).
    • 2. Típus – a “halott” pixel (fekete).
    • 3. Típus – a “beragadt” pixel (alpixel, egyéb szín).
    Hibás cluster:
    • 1. Típusú hibás cluster – több, mint egy 1. típusú vagy 2. típusú hibák.
    • 2. Típusú hibás cluster – több, mint egy hiba a 3. típusból.
    A maximum hibák száma (típus szerint) per 1 millió pixel:

IV. Reklamációk

  1. Vásárló – FogyasztóA fogyasztó egy magánszemély, aki saját képességén belül cselekszik.
    A vásárlók-fogyasztók reklamációiról az Eladó azonnal dönt vagy, ha a reklamáció természete másként nem követeli meg, de maximum hét munkanapon belül (kivéve, ha a meghibásodást szakmai értékelés alá kell venni a termék vagy a szolgáltatás típusától függően).
    A reklamáció ügyintézése befejeződik és a meghibásodást az Okosóra Outlet késedelem nélkül megszünteti; maximum a garanciára vonatkozó reklamáció megtételét követő 30 napon belül. Amint a garancia érvényesítésre került, a 30 nap meghosszabbítható a fogyasztóval történő egyeztetés után; azonban ez az idő nem lehet indokolatlanul hosszú. Amint ez az időszak (meghosszabbított időszak) letelt, és a megreklamált hiba valóban bekövetkezett, a fogyasztót ugyanolyan jogok illetik meg, és a hibát javítani kell és a reklamációt le kell zárni.
  2. Vásárló – VállalkozóA vásárlók-vállalkozók reklamációit az Eladó bírálja el maximum 40 nappal a reklamáció megtételét követően, amikor is a vásárlók-vállalkozók az általuk megadott e-mailcímre üzenetet kapnak és tudomást szereznek a reklamáció elbírálása során meghozott döntésről.

V. Közös rendelkezések

A vásárló kap egy, az Okosóra Outlet által kiadott írásos dokumentumot, amin fel vannak tüntetve a következő információk: a reklamáció dátuma, eredménye, javítás (ha történik ilyen) időtartama és az reklamáció elutasításának oka (ha van ilyen).
A reklamáció kezelése után, az Okosóra Outlet telefonon keresztül, szöveges üzenetben vagy e-mailben tájékoztatja a vásárlót. Miután a reklamáció teljesen befejeződött a szállítmányozó a terméket automatikusan visszaszállítja a vásárló címére.
Ha a reklamáció jogos és elfogadtuk, és a termék meg lett javítva vagy ki lett cserélve, akkor a garancia időtartama a reklamáció ügyintézésének az időtartamával lesz meghosszabbítva, ami a garanciára vonatkozó reklamáció megtételének napjától kezdődik, és azon a napon ér véget, amikor a vásárlót a reklamáció eredményéről tájékoztattuk.
Ha a reklamáció jogos volt és az Okosóra Outlet elfogadta azt, a vásárló jogosult a reklamáció során felmerült költségek ésszerű mértékben történő megtérítésére; különösen a postaköltség megtérítésére. Az elszámolandó költségek nem tartalmaznak olyan tételt, mint a reklamáció során az személyautóval történő utazás költsége, expressz szállítás költsége stb. A költségek visszatérítése késedelem nélkül történik meg; de ennek ideje legfeljebb a garancia lejárta előtt egy hónap.

VI. Fogyóeszközök és minimum élettartam

A vásárolt fogyóeszközök (patronok, tonerek, nyomtatófejek, nyomtatóhengerek, projektor lámpák, akkumulátorok, világító eszközök stb.), legyen az eszköz vagy vásárolt termék része vagy tartozéka, inkább az élettartamra vonatkozó garancia vonatkozik, mint a szavatossági garancia. Az élettartam kifejezhető időtartamban, szavatossági időben, használati időben, nyomtatott oldalak számában stb. többféle élettartamot lehet alkalmazni egyidejűleg. Az élettartam alapú garancia nem reklamálható meg, amíg az összes előírt feltétel nem teljesül.
Ez a fejezet nem érinti azt a részt, amikor a vásárló a garanciális időszakban érvényesíti a garanciát. A garanciára vonatkozó reklamáció során, a vásárló figyelembe veszi, hogy a garancia nem vonatkozik olyan esetekre, amikor a termék a szokásos használat során sérült, és ez nem tévesztendő össze a szóban forgó termék élettartamával. Az élettartam kifejezi a termék normális használata során meghatározott élettartamot. Ha a termék (a vásárló nem birtokolja azt) a szokásos élettartamot meghaladóan használatban van, a hiba vélhetően a hétköznapi elhasználódás során keletkezett; előítélet nélkül a garanciális hibára.
Ha az Okosóra Outlet által kínált terméken nincs feltüntetve az élettartam, az élettartam garanciára nem lehet vonatkozni.